مروری بر قیمت مسکن
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، بنا بر اظهارات کارشناسان بازار مسکن قیمت خانه در تهران پس از یک ماه ثبات، دوباره روند نزولی به خود گرفت و در آبان ماه ۱.۸ درصد نسبت به مهر ماه کاهش یافت. آبان ماه ۱۳۹۸ نرخ مسکن در تهران به ۱۲ میلیون و ۶۱۷ هزار تومان در هر متر مربع رسید که نسبت به ماه قبل ۱.۸ درصد کاهش و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۳۷ درصد افزایش یافته است.

آبان ماه ۱۳۹۸ تعداد معاملات مسکن در تهران به ۴۰۶۸ فقره رسید که نسبت به مهر ماه سال جاری ۱۷.۷ درصد افزایش و نسبت به آبان ماه سال گذشته ۴۲ درصد کاهش یافته است. ارزش کل معاملات مسکن شهر تهران در آبان ماه ۱۳۹۸ به ۳۹۳۰ میلیارد تومان رسیده که نسبت به ماه قبل ۸.۲ درصد بالا رفت اما نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۳۰ درصد کاهش یافت.

در هشت ماهه نخست سال جاری ۴۰ هزار و ۵۸۳ مبایعه‌ نامه در شهر تهران به امضا رسیده که نسبت به هشت ماهه ابتدای سال گذشته ۵۷ درصد افت نشان می‌ دهد. از سوی دیگر متوسط نرخ یک متر مربع واحد مسکونی در شهر تهران طی هشت ماهه نخست سال جاری ۱۲ میلیون و ۸۱۷ هزار تومان بوده که نسبت به هشت ماهه نخست سال گذشته ۷۵ درصد افزایش یافته است. ارزش ریالی معاملات در هشت ماهه ابتدای سال ۱۳۹۸ به ۴۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان رسیده که نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۲۵ درصد کاهش نشان می‌ دهد.

از سوی دیگر آمار تعداد واحدهای مسکونی در پروانه‌ های ساختمانی صادره در مهر ماه ۱۳۹۸ که گزارش آن در آبان ماه اعلام شده نشان می‌ دهد در مهرماه ۱۳۹۸ برای ۵۵۲۴ واحد مسکونی، مجوز ساخت صادر شده که نسبت به شهریور سال گذشته و مهر ماه به ترتیب ۲۸ و ۵.۱ درصد افزایش یافته است.





:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 آذر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: